Betessläpp

Idag på morgonen gick jag upp vid halv åtta för att pappa skulle hämta mig vid halv ni för att vid nio åka vidare på betessläpp som det heter. Har aldrig tidigare varit på det, så det blev riktigt roligt.
Jag och Elsa gick och tittade på alla kosorna som va jätte söta, Elsa tyckte det var super kul att gå inne i ladugården. Elsa va bara för söt och pratade med alla korna och ville klappa alla.
Det roligaste var nog att titta på när korna blev utsläppta på grönbetet, dom blir ju helt galna och hoppar och ha sig.
Jag tycker det va super mysigt att vara med på betessläppet. Detta kommer jag vara med på flera gånger. Och det är ju så skönt att komma ut på landet och bara vara det är så lugnt och skönt där ute.

Lite bilder.

Blev lite Dr Phil innan pappa kom.


Jag och Elsa som vill klappa kosorna


Nu är dom ute på betet och är glada





- Linnzi


Kommentarer
Postat av: Emma

Så roligt :)

2009-05-04 @ 09:33:16
URL: http://tusenfot.blogg.se/
Postat av: Elin

hahah, du kan få komma till mig något år och kolla på kossorna när dom släpps ut :D hahah

2009-05-04 @ 16:27:09
URL: http://miniulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0